About Me (•‿• ❀)

My photo
Saye adelah seorang perempuan , seorang anak, sorang hamba Allah, seorang pengikut setia Agama Islam.. saye seorang yang suke gile dengan everything yg related ngn polka dot,, pink n everything is cool n cute! n suke pada photography! ❤

Nak Follow = Follow, Xnak = Sudah, I xMati Tanpa U Okay? But Tanpa Allah I Mati ✌

Likes Or Unlikes Depends On You, Yes You!! ✌

Tuesday, May 17, 2011

cikgu awak pendidik yang berjaya!

time kaseh cikgu
awak adalah pendidik yang berjaya!
kerana awak
sy dah bejaya keje kerajaan
walaupon takdelah hebat sgt keja saya sebagai pembantu tadbir atau kerani cabuk bak kate korg yg berpangkat tuh!
tp cikgu, kalo saya xde, kenaikan pangkat, taip surat, sah lantik, sah perkhidmatan, sah pencen xleh sah tau sebab saye xbuat, saye tau la kalo sy xde pon, org lain bole buat, tp buat masa nih la bila perkhidmatan saya available nih,, heheh 
wei aku bangga tau aku jadik kerani, smue keje servis aku tau, sbb aku kerani servis.. haha,, eh ni cite pasal cikgu la..
ok la cite pasal cikgu jom cite pasal sekolah
mase umur 6 tahun mama anta aku sekolah dah.. sekolah tadika, kt balai polis banda hilir, tadika kemas tau.. aku convo baju kale pink, standard la kemas dulu, haha,, aku antara manusia yang tonjang dulu kecik dan besar,, haha,, tp xla besar sgt cm giant tuh ala2 cm sizuka je,,cute gila! haha 
pastu dah besar sikit lps convo tuh umo 7 taon aku masok sekolah alai sbb nye dekat ngn umah, smpai lah dajah 3 aku sekolah kt situ, pastu mama ngn ayah xnk bg aku sekolah situ dah, nak suh aku jadik pandai omputeh sikit dihantarnye aku sekolah sacred heart convent kt banda hilir tuh, wujud lagi tau sekolah tau,, aku belajo dr darjah 4 smpai darjah 6, tp mmg thrill la sekolah tuh, igt lg aku kt arwah cikgu patimah garang gile ajar aku die ketuk kepala aku ngn pembaris keras kayu kale kuning yg panjang tuh, menagis aku trauma,, tp dulu xde hal kene bantai mcm nak mampos pon mama ayah still back up cikgu, diorg kate aku yg salah sbb memain lm kelas, kecewa gile time tuh, sebab die katuk kepala aku kot dapat aku upsr 2a 1b 1c.. haha. bagos2 usaha lagik, kt situ lah i jumpe my fren emy, farzie, azie, norshe, syazana, huraizah, samsath, maydeline, melissa, brenda, khairun, syakila, fuhh nak sebot mati kering xde air liur,, 
pastu dah pndai skit, aku up to tingkatan 1,, huyoo dh tukar kain tuh,, kale biru cair.. mase sekolah menengah aku nerd2 lagi, form 1 rambot belah tepi, menggelabah gile kalo korg tgk gmbr tu sure gelak cm haram! xkn ku upload lah gamaknye,.haha smpai lah aku form 3 aku di arah pakai tudung oleh sarjen hassan, ayahnda ku! maklumlee anak pak aji, akur,, yelah bapak aku mst la xnk bedosa tanggung dosa anak dia yg majal nih,, pastu pakai lah dah xnk nmpk jambul,,taraaa leh sorok haha,, pastu dah dewasa sikit tren grunge plak jd ikutan., kain senteng lah, kasut all star lah, mst nak kasut ade line tuh, alah tp mama bkn ikot sgt kehendak aku, dibiorkan aku pakai ape yg ade,,huhuh mase kt sekolah aku aktif sofbol, fevret sports aku time tuh, xde kawan lah time tuh, sbb bebdak lain dok gila main hoki n bola jaring, so aku kwn ngn cina n cikgu apa tah nama dia hong ke ong ke yong ke yee,, dia cikgu laki yg belom kawin, bdan tough o! bes gila belajar sofbol ngn dia, nk2 sbb dia lom kawin, hahha,,


aku habis sekolah smpai la bejaye spm, pastu dapat masuk uitm, pas dah ade chance belajar aku dok main2 plak kt sane, smpai lah kene dismiss,, bodoh gila aku time tuh, sedih mak ayah aku! lama gila aku nk bangkit dr kesengsaraan, sory cikgu uitm sy telah mengecewakan kamu dan diri n kuarga saye, kt sane aku kenal yan, jijah, mas, airil, nik, n ramai jugak kwn kt sane, sbb kt sane xhbs belajar, so cm ramai yg dah xknl aku n dah lupekan aku..sedih huhu..ah lantak ah


pastu mcm-mcm keja aku buat smpai la mak ayah aku suh aku belajar balik, sebelom masok belajar tuh la aku jumpe laki aku, hehe sedih tau, masa tu tahun 2002, dia masuk belajar kt ikm kg pandan, kiteorg pon becinta lah smpai la nih,.eh hilang topik lak,, so aku tak tau la bidang aku ni btol aku amik ke x, upholsteri dan hiasan dalaman kt ikm lumut,, fuhh! gila strict kt sana kena pakai tdung, sem 1 kene pakai kasot tutup n kain dalam n anak tudung n macam2 lah, gila kentang kulit hitam legam cm negro pempuan sbb dok tepi laut, kt sana aku amik sijil jek,, kt sane cikgu die garang jugak, sbb dak ikm nih ramai yg nakal2 smpai aku rs cm da sekolah kt sekolah bdk nakal plak, so kt situ aku bagus skit n di up up ssebab aku jadik bpp atau nama saintifiknya badan perwakilan pelajar! fuhh kagom gila, dapat elaun lbh laj tuh dr budak2 biasa.. heheh kt sane aku belajar deco n buat sofa, kt sana aku tere gila belajar evry sem mst dapat 3.0 ke atas, smpai ade sekali tuh aku dapat 3.7 ke 3.5 menyesal aku xbelajar btol2 kt uitm dulu kalo x fuhh! mst gaji byk kan,, hmm xpelah jgn kenang bende lepas, aku lg pon xlayak kot masok sana,, takpelah sy ada pengalaman yg mendewasakan sy, awak ada? xde kan cecita cecita.. huhu
kt sane la aku kenal ngn mon, wawa,  sinbed, mimie, rina, yanti, caah, nina, shima, kt sane lg ramai kwn aku,, rindu sgt kt depa nt aku buat reunion okay?
lepas dr tuh aku wt mcm2 keje n dapat la keje krjn, sykur kerana mu cikgu sy dapat keje tetap, sy berterima kasih kepada mu cikgu-cikgu ku. tanpa kamu sapalah saya,, SELAMAT HARI GURU!
kepada kakak dan abg sy yg dah sedia jadik cikgu, sabo jelah dgn perangai bebudak student nih, kalo xsabo korg BAKO aje!hehe

No comments: