About Me (•‿• ❀)

My photo
Saye adelah seorang perempuan , seorang anak, sorang hamba Allah, seorang pengikut setia Agama Islam.. saye seorang yang suke gile dengan everything yg related ngn polka dot,, pink n everything is cool n cute! n suke pada photography! ❤

Nak Follow = Follow, Xnak = Sudah, I xMati Tanpa U Okay? But Tanpa Allah I Mati ✌

Likes Or Unlikes Depends On You, Yes You!! ✌

Thursday, January 27, 2011

my first tears on 2011 :'(..

sedih sgt xtau nak habaq mana lg..nk start cmna pon xtaw dah la nie..huwaa sedehnye,,knape yek,,knape mesti aku yang dapat macam tuh? xsewajarnya.. aku buat kerja sama mcm orang lain.. orang lain selalu cakap aku xda kerja.. betol lah ape orang cakap buat kerja jangan cepat..nanti org cakap ko xde keje..aku dah terima dah habuan tuh smua..aku buat kerja sebab aku malas nak tangguh2,, aku xnak kerja aku banyak tp kenapa aku yg kene terima azab kt dunia tuh..sedehnya.. kak nani n dak ina sorilah haritu xdapat kawal perasaan aku, aku nangis kt korang.. aku sedih sgt dgn keputusan tuh.. org lain ade je yg xdatang keje, yang blacklist dek bos, yang selalu hilang, yang pending kerja, ok aje,,tp aku? aku ni? aku ni? sedeh la tau.. 
semoga Allah membalas jasa baik kalian. sy akan tersenyum di opis selalu, malas nak amik hati, tp sy ada perasaan dan sy ttp akan ingat perasaan tuh? jiwa aku kacau tau sejak semalam.. tp kita buat2 happy.. bos besar aritu panggil aku  4 orang masuk bilik, marah2 aku 4 orang, yang tuh sikit pon aku xkecil hati, sumpah, lillah taala... sy okay bos.. die pon siap tanya, rin awak nangis sbb sya marah td ke? aku pon jawab? sya ok lah puan, puan marah sy tuh sy xda hal.. ramai cakap aku nangis sebab bos tuh..x aku xkisah pon bos marah aku..
tp ni sbb masa depan aku. masa depan aku yg belum tentu cerah dek tangan dan pen yang menulis.. semoga tuhan menyebelahi nasib saya.. i love my work alot!! sumpah xtipu.. sedih bile dapat tau itu yg aku dapat.. 

 to my dear love, terima kaseh kerana bg moral sapot kt saye.. saye sayang awak duni akhirat! i love u syang!

n to my kawan2 yg concern, tanx! i pon love u ols gak! 

huwaaaaaaaa.. xdpt trime kenyataan 



5 comments:

Unknown said...

patut la Rin nmpak je cm happy..tp drp riak wajah xder pun ke"happy"an tu smnjk 2 menjak ni..biase la...manusia yg brkerja & buat sesuatu dgn setulus hati itulah yg akn sering ditindas & diuji...bersabar jelah atas dugaan tu...ape2 pun salute la kt Rin sbb leh brlagak cm biase & x amik port sgt pasal tu sume...maintain happy go lucky..sy rase bulan ni & mmg bulan dugaan utk sume org...trmasuklah sy...:)

Great mummy with the Great Job said...

your sis has gone through this tough time...so be a good a girl adik....don't worry. Allah sentiasa menguji hambaNya...dan kita harus menang dalam menghadapi ujian2 itu....
InsyaAllah kita akan berjaya di dunia dan akhirat

noyin said...

syira: nak wt cmne..tepakse buat happy..xkn xnak happy kan? kalo stress kt tmpt keja nt bole jadik org gile nt..sedih jekk..tanx 4 ur concern syira...apepon..yin redha dgn ujian ni smue..huwaaa

tam: ntah la tam mmg da gini nasib kite kot? semoga mereka2 mendapat pembalasannya di suatu hari nanti..

Anonymous said...

Kita berhibur jap dengan pantun kelakar di bawah, yang dipetik dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’ hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.

noyin said...

hahah mcm satu opis aje tau bos mcm hitler..weehuu :)