About Me (•‿• ❀)

My photo
Saye adelah seorang perempuan , seorang anak, sorang hamba Allah, seorang pengikut setia Agama Islam.. saye seorang yang suke gile dengan everything yg related ngn polka dot,, pink n everything is cool n cute! n suke pada photography! ❤

Nak Follow = Follow, Xnak = Sudah, I xMati Tanpa U Okay? But Tanpa Allah I Mati ✌

Likes Or Unlikes Depends On You, Yes You!! ✌

Thursday, July 12, 2012

kucen saya..huhukk


11072012
assalam.. selamat ptg..
arini nak cite pasal my lil cat.. baby/adik
adik is my favourite lil kitten
sbb dia dr kecik mmg tido dgn aku
dia membesar dgn aku..lahir tahun ni aku just tak igt bln bape die lahir..
adik seekor kucing kampung yg sangat gojes,,
gojes ialah untuk perempuan so phm2 lah dia tu sekor betina
ms dia br2 lahir n da besar skit..aku mcm risau bulu die kembang gila mcm org yg xterurus.. hahah lps tu jantung dia bedegup deras hila..smpai aku bwk g jmp veterinar..hahaha risau kakak kepada adik nya
huhuk
baby kakak rindu... :"(
pg td dlm kol 12pg .. adik menghembus nafasnya terakhir, sedih sangat
lepas balik karok semalam, aku bg dia mkn n makan ubat
maybe da mg nak ajal dia tgg aku balik br lepas tu dia menghembus nafas nye
arini still berkabung lagi tok adik
malam td, nak rido loceng leher dia aku pegang..genggam kuat2
berjurai2 airmata mmg xdpt tahan..entah pukol brapa aku tido mengenangkan dia yg sakit smpai mcm tuh
rindu n kesian kt dia yg xdapat nak membesar tok melihat duniawi
sedih sangat
seingat aku
ari kamis dia mmg dah xsihat
dah duduk je diam2
bila aku bwk naik tido pon xcergas cm biasa
adik banyak tido n duduk menung
hati dah mula rasa gelisah
perasaan takot dia sakit dah ada 80% dlm diri aku..
Ya Allah sembuhkanlah dia..
ari sabtu lepas makan dgn my bes fren aku balik jmpot alg ija n bawak adik g veterinar..doc ckp adik xsihat sikit..tp doc xckp adik apa2..doc bg injection n takot dia keracunan sbb muntah2.. then bwk dia balik kl
dekat kl adik muntah n xmau makan n minum
as a sister
cewah
aku betanggungjawab bg dia makan minum dgn stringe...adik xnak makan jgk..mybe telalu sakit..puas aku pg vet ari tu kt kl cr 2 tp tutup plak..sedihnya bila adik sakit..
tuhan aje yg tau
lepas tuh ari senin pg2 adik aku bwk balik melaka
adik xbyk ragam cuma mengiau lebih skit maybe xselesa dlm keta
lps smpai rumah lepaskan dia
n tros dia pg belakang umah cr port untuk dia rest
430 cpt2 kemas brg n balik dr opis..aku mmg xsdp ati bila adik sakit.. so panggil2 xde..call mama, mama ckp adik nyorok kt bawah simen kt longkang bawah tempat ampaian baju tuh..alamak dlm ati aku kalo adik mati dlm tuh mmg susah la nak kua..tp adik bijak adik dengar suara aku panggil2 dia..adik tros kuar dr longkang,tros aku capaki dia n bawak g vet satu lg kt jln tan kim hock..  vet cek n vet ckp adik kene jangkitan virus sbb tu dia xnk makan n  muntah2
doc drip air n inject skit.. doc charge rm 84 n bg ubat 3 jenis n dia soh beli lg mkn kt kdai ..lps tu dia nmpk cm aktif skit..
to be continued
12072012
doc ckp jgn bg dia sejuk..kalo bg dia sejuk.nt dia will die..aduhai..sedih dengar..lepastu bila ltk bawak fridge mula la gatal nak kuar.. asyik pegi blk air je..maybe prot dia panas mama ckp..aku pon xtawulah..ishh sedihnyeh!then hari ke2 balik from klinik malam tu lepas jempot momot n hang out ngn bdk2 opis. aku bg dia makan ubat.. then dia cm okayh je..tp mama ckp lps aku naik tuh..dia muntah2.. salah aku ke bg mkn ubat? atau mmg dah ajal dia.. apa la nasib haku nih? sian my kitten.. then aku turun tgk dia dh xbernyawa.. kesian dia mengigil lps nyawa dia dicabut.. aku nampak kaki dia shaking..mulut dia..siannye.. semalam aku nangis lagi.. xtawulah nape sedih sgt kehilangan dia..my be dia tu aku dh anggap cm anak aku kot.. xpelah dah tuhan tentukan dia xdpt nak membesar bersama aku.. kne lah trima hakikat..
and now time to viewing the things that she left me.. n time dia dr kecik until to the last breath :"(

loceng leher.. bring this wherever i go..
still in my bags.. :"
benda bulu2 nih.. dia salu main ...mmg mainan dia pown :"(
ingat lg time dia lompat2 tgkp bnde nih..huwaa

06042012 masih tecik2 tenonet lg..cute kan prot moncet

tgk dia suke tido ngade2..
13042012 tido penuh gaya.. mutu..keunggulan
15042012 dia ngah lepak ngn mama dia.. comeinye..
25042012 tido  kt lengan..asal boleh jea..

25042012 siap pelok lengan..sgt comel okeh.. 
12052012 captured u baby!
13052012 say cheese syg!
28052012 playin pencil wit mama! 
28052012 tgg nak tgkap..gigit..! 
28052012 yummm got it
17062012 last picture before baby sakit..comei sgt..ngade2!

arwah baby.. sian dia,,dah keras dah,, :"(
sian baby,,, :(

No comments: